UCLA, here we come!

door Rachid Bouazzaoui

20 Juni was het dan zover. Mijn studiereis naar UCLA was begonnen en hiermee ging ook een grote wens van mij in vervulling. Samen met de andere Echo-prijswinnaars Siham, Wendy, Nene en Mohammed vlogen we via een tussenstop in Londen naar Los Angeles. Omdat we in Londen maar een uur de tijd hadden om over te stappen, kregen we van British Airways voorrang bij alle rijen van de security. Samen met een medewerkster van de Britse vliegtuigmaatschappij holden wij door vliegveld Heathrow. Uiteindelijk kwamen we op tijd aan in het vliegtuig. Dikke kudo’s voor British Airways.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Douane
Ik moet wel toegeven dat ik erg zenuwachtig was voor de Amerikaanse douane. Dat kwam vooral door de verhalen van vrienden die vertelden dat ze vaak bij de Amerikaanse douane mensen weigerden. Ondanks je visum. Ook zouden de douanebeambten erg onvriendelijk zijn. Allemaal horrorscenario’s dus. Godzijdank bleek dit allemaal in ons geval niet  waar te zijn. Alles liep op rolletjes en de douanebeambte was supervriendelijk tegen mij. Na het zien van mijn paspoort hadden we het zelfs over de prestaties op het WK. Ik bedoel maar.

Kwijt
Mijn aankomst in LA was dus te mooi om waar te zijn. Dit bleek achteraf ook letterlijk te mooi om waar te zijn. Bij de bagageband was mijn koffer er niet. Ook die van Siham en Wendy. Balen dus. Gelukkig hebben medewerkers van British Airways ons goed geholpen en stonden de koffers de volgende ochtend op ons te wachten bij de receptie van ons appartementencomplex. Nogmaals dikke kudo’s voor British Airways!!!

Regelen
Op het vliegveld stond Shanti van UCLA op ons te wachten. Hij bracht ons naar het complex waar we een kamer hebben gekregen. Daar moesten we ons registreren en onze kaarten ophalen waarmee we onder andere 3 maal per dag,  5 dagen in de week kunnen eten. Shanti was hier de hele tijd bij. En dat op zijn vrije dag. Respect.

Na dat alles geregeld was zijn we gaan eten bij een Sishabar/restaurant. Het was inmiddels zeven uur ’s avonds in LA en we waren allemaal bijna 24 uur wakker. Na een korte tour met de auto door het prachtige campus,zette Shanti ons af bij het complex en iedereen dook direct zijn bed in. Einde van dag 1.

3 reacties

Opgeslagen onder UCLA Blog

3 Reacties op “UCLA, here we come!

  1. Mary Tupan

    Hi Rachid,

    Wat leuk om op deze manier jouw ervaringen aan UCLA te kunnen volgen. Mooi dat de reis goed is verlopen. Ik wens jou en de anderen een mooie tijd in LA. Hoop dat jullie naast het studie programma ook tijd vinden om de omgeving te bekijken en beleven. Geniet ervan!

    Lieve groet voor Santi en andere vrienden aan UCLA en natuurlijk voor jou, Nene, Mohamed, Siham, Wendy & family.

    Mary Tupan

    • rachidb

      Beste Mary,

      Het is hier echt geweldig. Iedereen heeft het hier erg naar zijn zin en alles is tot in de puntjes geregeld. Het worden drukke tijden, maar ik heb er zin in!

      Ik zal de groeten en je krijgt ongetwijfeld de groeten terug.

      Bedankt voor je leuke reactie en tot gauw.

      Groeten,

      Rachid

  2. Zahra

    Salaamu ‘Alaykoum Rachid,

    Wat gaaf zeg en leuk dat jullie al in LA zijn! Vergis ik me, of missen jullie één persoon? Is Youssef niet mee?

    Ik was trouwens een week voor jullie ook naar UCLA/Los Angeles gegaan, maar dat was niet via Echo. Die Shisha bar/restaurant is Habibi Café, hè? Ik had er best lekker gegeten.

    Anyway, enjoy your stay! I’m sure it’ll be great. 🙂

    WasSalaam,
    Zahra

Geef een reactie

