Eerste college: American Politics

21 Juni. Vandaag was mijn eerste college op UCLA. Ik keek er de hele dag naar uit, maar ik wist niet zo goed wat ik kon verwachten. Vandaag stond American Politics op het programma.

De campus zelf, met tientallen schoolgebouwen, is prachtig. Je krijgt vanzelf zin om te studeren door de ‘vibe’ die er op de campus hangt. Erg inspirerend. Overal zie je studenten lekker in de zon op het gras studeren of mensen met boeken in hun handen. Het deed mij meteen denken aan die campussen die je ook in films ziet.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Na een hele tijd zoeken, had ik eindelijk de collegezaal gevonden. Er zaten zo’n 90 studenten in de zaal en het college kon beginnen. We kregen college van Professor Gussin die 20 jaar geleden loodgieter was en weer ging studeren en een PhD titel heeft behaald aan UCLA. Hij vertelde de studenten dan ook dat je iets moet doen wat je leuk vindt en waar je hart ligt. Iets waar ik me goed in kan vinden.

De eerste college was vooral een introductie. De meesten in de zaal zaten al op UCLA en moesten dit vak overdoen. Slecht 5 mensen deden een Summer Course. Toen ik vertelde dat ik uit Nederland kom, ging het daarna tien minuten lang over het Nederlands elftal. Over het politieke klimaat daar ging het geen seconde. Het Nederlands elftal is blijkbaar een goed exportproduct.

Komende woensdag begint het echte college. Het wordt een pittige tijd, want ik heb elke woensdag en tentamen en ik moet twee essays schrijven. Gelukkig ben ik erg geïnteresseerd in Amerikaanse politiek, dus de motivatie is er wel.

1 reactie

Opgeslagen onder UCLA Blog

Een Reactie op “Eerste college: American Politics

  1. Mustapha

    Leuk dat je op deze website over jouw Amerikaanse ervaringen vertelt. Ben benieuwd naar welke onderwerpen er allemaal behandeld worden en wat het niveau is ongeveer.

Geef een reactie

