Geweigerde ‘Super Bowl ads’

door Rachid Bouazzaoui

De advertenties die tijdens de Super Bowl worden uitgezonden gaan de zelfde dag nog de wereld over en je kan rustig spreken over een event op zich. Ieder jaar doen reclamemakers hun uiterste best om het mooiste, leukste en beste reclamespotje te maken. Miljoenen worden betaald om 30 secondes zendtijd te krijgen op CBS die de American footballwedstrijd uitzendt. Maar niet elk spotje komt er doorheen. Hier een paar reclamefilmpjes die ‘Too Hot for TV’ zijn. Zondag 7 februari zullen we weten welke er door de selectie heen zijn gekomen als CBS de wedstrijd tussen de New Orleans Saints en de Indianapolis Colts uitzendt.

Gay-dating website Mancrunch
CBS vond dit blijkbaar te ‘gay’ en weigerde het.

Hostingsbedrijf Go Daddy
CEO van Go Daddy zegt dat het spotje geweigerd is, omdat het beledigend zou zijn voor bepaalde groep mensen.

Computerspel Dante’s Inferono (EA)
CBS vond de slogan “GO TO HELL” in het spotje te beledigend.

Advertenties

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Opmerkelijk

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s