Moeder neemt haar kinderen mee het leger in

door Rachid Bouazzaoui

Een moeder neemt haar twee kinderen mee als zij zich vandaag moet melden bij het Amerikaanse leger. Lisa Pagan werd een aantal jaren terug eervol ontslagen door het leger, maar is samen met duizenden anderen weer opgeroepen.

Lisa Pagan met haar man en haar kinderen Elizabeth (4) en Eric (3) in hun woonplaats Davidson (North Carolina)

Lisa Pagan met haar man en haar kinderen Elizabeth (4) en Eric (3) in hun woonplaats Davidson (North Carolina)

De kinderen gaan mee het leger in, omdat niemand voor hun kan zorgen. “Mijn man reist veel voor zijn werk. Niemand anders kan voor de kinderen zorgen.” Pegan heeft een bezwaar ingediend tegen de oproep, maar deze werd afgewezen.

Zondag staat zij dus met haar kinderen aan haar zijde bij het hek van het legerbasis. “Ik neem aan dat ze daar contact moeten opnemen met de hoogste officier om te beslissen wat ze met me aan moeten. Of ik meld me met mijn kinderen, of ik weiger dienst en word dan aangeklaagd. Aan hun de keuze.”

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Opmerkelijk

Geef een reactie

